תהליך קנייה ומכירה של העסק מלווה בספקות רבים המעוררים שאלות הבהרה ודרישה למענה, הן מצד הקונה והן מצד המוכר.

שאלות הקונה:

מהו תחום הפעילות הנכון והמתאים לי
האם העסק שאני עומד לרכוש לא גדול מידיי ביחס למשאבים הכספייםהעומדים לרשותי
מהם הכלים שיש בידי לבדיקת אמיתות דברים המוכר
מה הכלים שיש בידי לבדוק האם כדאי לרכוש את העסק במחיר המבוקש
האם העסק נקי משעבודים, או שמא, חס וחלילה, אני עומד לרכוש "חתול בשק"

שאלות המוכר:

מה השווי האמיתי של העסק שאני עומד למכור?
מה המחיר שעליי לבקש תמורת העסק?
מה הביטחונות שליי לדרוש להבטחת הכספים שאקבל ממכירת העסק?
כיצד אני בודק שהקונה אמין ויכול לעמוד בהתחייבותו?

אלו הן רק דוגמאות לשאלות ולבדיקות שכל אחד מן הצדדים חייב לשאול את עצמו.

אולם קיימת בעיה מרכזית נוספת. טבעי הוא שהאדם המוכר את העסק, בו השקיע את מיטב שנותיו, מרצו ומשאביו, לא יתבונן בו באובייקטיביות הנדרשת. הרוכש, לעומתו, לא מכיר את העסק אך מתעניין ברכישתו -  וההסתכלות עליו היא קרה ועניינית.

לא פעם קורה ששני אנשים שיכולים וראויים לסגור עסקה, לא מסוגלים לגשר על הפערים ביניהם, והעסקה נופלת. אם היה עומד לשירותם גורם אובייקטיבי עם ידע וניסיון, העסקה הייתה נסגרת, ושני הצדדים היו יוצאים מרוצים, כפי שהאמריקאים קוראים לזה: “win win case.”

בחברת "כדורי עסקים" לא מסתפקים בהפגשת המוכר עם הקונה. לשיטתנו, אנו מרחיבים את בסיס המידע הנחוץ לצורך העסקה, נותנים מענה לשאלות, ומפחיתים את אי הוודאות למינימום- וכל זאת כדי להוביל את העסקה למימוש מוצלח ומשביע רצון לשני הצדדים.

 

© 2003 Copyright Kaduri Enterprises All Rights Reserved. Created by ACTIVICOM.com